joi, 12 iulie 2018

Cea mai tare echipă de la CM 2018







                     


         La echipa Croației am început să mă uit atent din ziua de 21 iunie, când a jucat cu favorita mea, Argentina lui Messi. Prea tristă că i-au înfrânt pe argentinieni nu am putut să fiu pentru că a trebuit să admit că au jucat mult mai bine, că au jucat grozav, meciul încheindu-se cu scorul de 3-0 pentru Croația. Am zis atunci că, din ce-am văzut eu, croații sunt cei mai buni din acest campionat și îmi mențin această părere. Între timp Argentina a plecat acasă,  Messi s-a apucat de cântat: ”Don't cry for me Argentina...", iar eu m-am atașat tot mai mult de croați, chiar dacă, în meciul din 26 iunie, i-au bătut pe alți favoriți ai mei - islandezii - care au plecat și ei acasă, dar cu fruntea sus.
         Croația a avut parte numai de meciuri grele, cu echipe însemnate, dovedindu-și de fiecare dată superioritatea: în optimi a jucat cu Danemarca, a făcut meci egal, dar s-a impus cu 3-2 la loviturile de departajare. În sferturi a jucat cu Rusia; tot meci dramatic, tot meci egal, meci lung și chinuit, terminat eroic de Croația, cu 4-3, la loviturile de departajare, în fața unei Rusii tot mai nervoase; bătălia a părut că se duce între David și Goliat și, desigur, David a țintit mai bine, Croația fiind o țară mică, dar cu fotbaliști uriași, care ar merita - vorba lui Hagi - statuie, mă, și nu ar fi exclus să o dobânească. Vorbim totuși de zeii stadioanelor, de Rakitič, de Perisič, Luka Modrič, Mario Mandzukič, Domagoj Vida și, nu în ultimul rând, portarul Subasič. În meciul cu Anglia, victoria Croației nu a trebuit să surprindă pe nimeni. Au marcat Perisič și Mandzukič, iar mijlocașul Barcelonei, Ivan Rakitič, colegul lui Messi, a fost la înălțime cu pasele pe care le-a dat; a strălucit în toate meciurile prin pase, goluri și lovituri de departajare, ÎNTOTDEAUNA finalizate.
         În meciul cu Rusia, soarta competiției a depins foarte mult de Domagoj Vida, fundașul lui Beșiktaș Istanbul, care a înscris un gol decisiv, dar rușii au egalat și s-a trecut la lovituri de departajare.
         Eu însă nu am înțeles de ce a trebuit să fie sancționați Vida și Vukojevič (fost internațional croat, acum membru în staff-ul Croației). Ce-au făcut ei?!?
         Păi, Vida și Vukojevič au fost colegi la Dinamo Kiev. În amintirea acelor vremuri, au postat pe internet un videoclip în care Vida striga ”Glorie Ucrainei!”, la care Vukojevič, cu gândul la victoria în meciul cu Anglia, a completat: ”Această victorie este pentru Dinamo Kiev și pentru Ucraina. Tot înainte Croația!”
         Ce vedeți rău în asta?!? Scrie undeva că este interzis cuvântul Ucraina în Rusia? S-au supărat pe ea că e independentă?!? Dar e interzisă și libertatea cuvântului în Rusia?!? Fiindcă cei doi asta au făcut, au vorbit liber, fără să jignească sau să calomnieze pe cineva. Alții sunt rasiști pe față și nu pățesc nimic, în timp ce ni se tot explică cum devine treaba cu libertatea cuvântului.
          Păi să vă spun eu cum devine: FIFA l-a sancționat pe Vida cu avertisment și pe Vukojevici cu 15000 de euro amendă. Reacția Federației croate de fotbal este și mai greu de acceptat: îl concediază pe Vukojevič și îi retrage acreditarea; ba chiar își cere scuze Rusiei pentru atitudinea celor doi.
          Dar ce-au făcut ei?!?
         Vin vremuri foarte grele pentru libertatea de conștiință. Contează foarte mult CINE vorbește și UNDE, și foarte puțin Ce spune de fapt. Dacă nu am dreptul să-mi exprim admirația față de Ucraina, față de rezistența ei și altele, de ce aș face-o față de altă țară, Rusia, de exemplu? Hai să tăcem și să zicem doar ”Fie lăudat!”, ca în ”Povestea slujitoarei”, sau ”FIFA fie lăudată...”
         Vin vremuri grele. Libera exprimare este deja amendată. Dar acuma haideți să ne bucurăm de fotbal. Eu chiar asta am făcut din 14 iunie încoace. Haideți să trăim clipa și să strigăm cu toții odată cu Vukojevici:

         ”Tot înainte, Croația!”  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu