joi, 3 august 2017

Un suc rece de sfeclă, ce ziceți?



Mie-mi place sfecla, îmi place culoarea sucului ei. Dacă tot ați instalat storcătorul de legume și fructe, nu vă limitați doar la sfeclă, adăugați și morcovi, și mere; oricum sfecla își impune și culoarea, și gustul. Despre morcovi nu vă vorbesc, fiindcă sunt oricum cea mai lăudată legumă, dar vreau să vă spun câteva vorbe despre preferata mea, sfecla. Nu doar culoarea mă atrage la ea irezistibil, ci și gustul dulce-consistent, dar și beneficiile: conține vitamina E, fier, magneziu, potasiu și mangan. Ca și morcovii, protejează vederea, conținând luteină și zeaxantină. (Cf. D. Grotto, 101 Alimente care vă pot salva viața, Polirom, 2009, p.335). Tratează bolile vederii, ale inimii, ulcerul, anemia... și, deși e dulce (ca mierea), combate diabetul. Pentru efect maxim, sucul de sfeclă se bea încet, se savurează.
Când faceți salată de roșii, și eu v-o recomand la fiecare masă, azvârliți peste ea și o mână de sfeclă dată pe răzătoare, e delicioasă. Se poate face și salată doar din rădăcinoase - sfeclă, țelină, morcovi, păstârnac..., combinate cu măr - , dar se digeră mai greu.
Așadar, fiind vară și atât de cald, nu uitați să încercați un suc de legume, dar nu oricum, ci autentic, direct de la storcătorul vostru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu